NyhedUinteressante NetSam medlemmer.

Du netværker primært for at brande dig selv og din virksomhed.

Nøjagtig ligesom alle de andre deltagere gør til netværksmøderne.
Ingen netværker for at købe, Alle netværker for at booste deres forretning.

Forleden, til et kaffemøde om netværk og samarbejde, i en virksomhed, sad jeg overfor ejeren, som kiggede på NetSam medlems liste.

" Der er da sikkert ikke nogen blandt disse medlemmer, som har brug for vores ydelse" konstaterede han.
" Det er heller ikke medlemmerne, der er de interessante for dig" svarede jeg " Det er medlemmernes netværk du vil have fat i. Det er der guldet ligger”.

Fortæl til netværksmøderne hvilke udfordringer DU er god til hjælpe DINE kunder med. Herved klæder du deltagerne på, med gode argumenter, til at blive dine ambassadører.

Vi har alle 200 - 250 mennesker i vores bevidste netværk.

Så mange?

Ja mindst!, tænk bare på hvor mange du kan ringe til, og bare sige "Hej det er ....., og personen på linien vil straks svare hej igen, og være spændt på, hvorfor du nu har ringet dem op.

Prøv løseligt at tælle antallet af familiemedlemmer, venner, bekendte, sportsklubbens medlemmer, forældrene til dine børns klassekammerater. Listen er alen lang.

Netværk virker, når 15 - 20 mennesker netværker med hele deres bagland.
Din rækkevidde af tilgængelige kontakter kan du udregne ved at gange deltagerantallet med 200.

Se det er interessant!

Deltagerne selv, på netværksmøderne, er ikke de interessante for dig.
selv om de selvfølgelig også kan blive din kunde en dag.

 

Pia Lajer

NetSam

Skrevet d. 11/02-2014